parimat valgupulbrit

parimat valgupulbrit

Seoses sellega, et üha rohkem inimesi hakkas oma tervist ja keha tõsiselt võtma, on suurenenud ka nõudlus valkude ja muude treeningeelsete ainete järele.
Milleks valgujooke kasutatakse?
Need sisaldavad kontsentreeritud valguallikaid loomsetest ja taimsetest saadustest: piim, munad, valge linnuliha, riis ja herned.
Valgupulbrid jagunevad 3 tüüpi:

  • kontsentraat ( 60-80 sisaldavad tooted % valku ning 20-40% rasva ja süsivesikuid)
  • isolaat (lisaks kontsentreerib valku. Isolaadid sisaldavad umbes 90-95% valku)
  • hüdrolüsaat (imendub kiiremini kehasse, nimelt lihastesse)

Hüdrolüsaadid suurendavad insuliini taset , mis parandab pärast treeningut kasvu lihaseid. Seal on valguvalik, mis sisaldab palju vitamiine ja mineraale, eriti kaltsiumi. Kuid tasub öelda, et sellised pulbrid sobivad ainult neile, kelle toidus on vähe valke. Kuna koos suure valgukogusega ei saa te valkudest mingit kasu.
Valgupulbrid on sobib ka taimetoitlastele, inimestele, kes vajavad valgurikkaid toite.
Siin on mõned näited valkudest.

  1. Vadakuvalk – kõige sagedamini leidub piimas  ja toodetakse kodujuust ja tahke juust. See toode sisaldab laktoosi ja piimasuhkrut. Ei sobi neile, kes kannatavad laktoositalumatuse all.
    Vaak on rikas aminohapete poolest, mängib olulist rolli lihaskasvus ja taastub suurepäraselt pärast treeningut, treenib vastupidavust. Tavaliselt tarbitakse pärast jõutreeningut, kui lihased on suures pinges.
    Samuti on näidatud, et vadakuvalk vähendab söögiisu.

  2. Kaseiin on valk, mis küllastab keha pikaks ajaks , nimelt aminohapped. Samuti vähendab see lihasvalu ning mõjub kehale ja kehale treeningu ajal positiivselt. Kaseiin sisaldab suures koguses valku, kuna seda valmistatakse piimast ja juustudest. Kaseiin hävib kuumtöötlemisel, sellel puudub maitse ja lõhn.

  3. Munavalge on kõige rikkalikum ja kõige rikkalikum populaarne puhas valguallikas. Munades on kõige rohkem seeditavaid aminohappeid. Munad küllastavad keha pikaks ajaks. Munavalgepulbrid on valmistatud eranditult munavalgetest. See toode sisaldab leutsiini, mis mängib olulist rolli subjekti ja lihaste struktuuris. Munapulber seeditakse suurepäraselt enne lihaste kasvatamiseks treenimist ja koos tasakaalustatud toitumisega, mis on spetsiaalselt välja töötatud sportlastele.Selle keemilise koostise poolest ei jää see sugugi alla värsketele munadele. Toode sisaldab vitamiine B, A, D, aga ka kaaliumi, tsinki, vaske ja mangaani, rauda, fosforit.
  4. Hernevalk on eriti populaarne taimetoitlaste, laktoositalumatuse ja munaallergiate seas. See on valmistatud kollastest kaunviljadest, eriti hernestest. Valk on rikas kiudainete poolest, mida teistes valgupulbrites ei pruugi olla; rikas vitamiinide B, C ja A poolest. Kuid tasub teada, et see toode imendub aeglasemalt kui näiteks vadak või kaseiin. Hernevalk vähendab vererõhku ja kiirendab lihasmassi kasvatamise protsessi.
  5. Kanepiproteiin on taimne toidulisand, mis on rikas Omega 3 rasvhapete ja aminohapete poolest. Seda ei saa pidada täielikuks valguvalguks, kuna selle koostises on madal lüsiini ja leutsiini sisaldus. Kanepiproteiin soodustab suurepärast seedimist.
  6. Brown Rice Protein on valgupulber, mis on valmistatud pruunist või tumedast riisist. Kompositsioon sisaldab valku, aminohappeid ja väikeses koguses ensüümi, näiteks lüsiini. Igapäevane riisivalgu tarbimine toob kaasa positiivsed muutused kehas, olulise lihaskasvu ja keha täieliku taastumise peale treeningut.

  7. valgupulbri segu – see hõlmab taimseid tooteid, mis annavad kehale asendamatud aminohapped. See segu sisaldab:

  • pruuni riisi
  • herned
  • kanep
  • lutsern
  • chia seemned
  • linaseemned
  • artišokk
  • kinoa

Rohke valgusisaldusega ja taimsed ained see toode aitab kaasa toidu aeglasele seedimisele, mitte valku, mis sisaldab loomset päritolu valke. Positiivsete tulemuste saavutamiseks on soovitatav seda võtta kohe pärast treeningut.
Spordi ajal kasutatakse valku, nimelt jõutreening valgutaseme tõstmiseks kehas. Pulbreid kasutatakse rangelt tasakaalustatud toitumise või dieediga.

Valgujooke saab kergesti valmistada kodus ilma pulbriteta. Kokteili põhikomponent on valk ja seda peaks olema rohkem kui ülejäänud koostisaineid. Valgu kogus sõltub otseselt inimese füüsilisest aktiivsusest. Eristada:
- madal aktiivsus - vajate  0,86 g valku 1 kg kehakaalu kohta
- keskmine aktiivsus - 1 kg silmalau kohta on vaja 1,4 g valku
- kõrge aktiivsus -peate tarbima 2,4 g valku 1 kg kehakaalu kohta

Kaalu langetamiseks peate kasutama ainult taimset piima ja looduslikke magusaineid. Seega on valgukokteili energiaväärtus väiksem kui massi suurendamise kokteilil.
Iga valgujook tuleb tarbida rangelt enne treeningut või vahetult pärast seda. Kui joote valgujooki ilma füüsilise pingutuseta, võib see jook täielikult asendada õhtusöögi.
Ideaalis annab valgukokteili süntees treeninguga tõhusa tulemuse, kui sööte regulaarselt ja tasakaalustatult .

Olge ettevaatlik valgujooke juues, sest olenevalt kavatsustest ja eesmärgist võib oodata täiesti ootamatut efekti või mitte oodatud tulemust.

Artikli on kirjutanud Biotuse personalikirjutaja. 

 

Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.