Facebook Pixel

Tervendavad rasvad: asendamatute rasvhapete eelised

 Tervendavad rasvad: asendamatute rasvhapete eelised

Üldiselt aktsepteeritakse, et rasvane toit rikub figuuri ja on tervisele kahjulik. Kui räägime kartulikrõpsudes või vanillikasteis sisalduvatest rasvadest, siis on see kahtlemata tõsi. Kuid looduses leidub ka “häid rasvu”, mis osalevad organismi elutähtsates funktsioonides, säilitades siseorganite tervist, naha, juuste ja küünte ilu ja noorust. 

Mis need on? asendamatute rasvhapete tüübid? Kas meie keha toodab neid? Ja miks on oluline täiendada  "heade rasvade" pakkumine? Lugege edasi!   

Mis on asendamatud rasvhapped?

Rasvasid on kolme peamist tüüpi looduses - küllastunud, monoküllastumata ja polüküllastumata. Küllastunud rasvad on tahked rasvad, mis ei kaota toatemperatuuril oma kuju. Neid leidub loomse päritoluga toidus –  piimatooted (või, hapukoor, juust), lihas, searasvas. Keha vajab neid rasvu väikestes kogustes, kuid suurtes kogustes tõstavad need kolesteroolitaset. 

Monoküllastumata rasvad on vedelad rasvad, mida leidub taimeõlides. Polüküllastumata rasvad on asendamatud rasvad. Need on vajalikud keha normaalseks toimimiseks. Meie keha ei suuda neid ise toota.

Asendamatud rasvhapped on  polüküllastumata rasvhapped, mis peavad meie kehasse sisenema toitumise ja toidulisandite kaudu. Asendamatuid polüküllastumata rasvu on kahte peamist tüüpi: alfa-linoleenhape,   on oomega-3 rasvhape ja linoolhape, oomega-6 rasvhape.

Oomega-3 rasvhapped: südame ja veresoonte tervis 

Meie keha ei suuda iseseisvalt toota oomega-3 rasvhappeid, kuid neil on oluline roll kõigi süsteemide tervislikus toimimises. Omega-3 happed on eriti kasulikud südame-veresoonkonna süsteemile. Evolutsiooni käigus hakkasid inimesed üha enam tarbima töödeldud toite, maiustusi ja töödeldud toite, mistõttu on enamikul inimestel oomega-3 ja oomega-6 tasakaal häiritud.  

Supermarketite riiulitelt on raske leida toodet, mis ei sisaldaks transrasvu. Need ohtlikud ained tõstavad kolesterooli ja vähendavad oomega-3 imendumist. Asendamatute rasvhapete tasakaalu taastamiseks peate regulaarselt sööma külma vee kala või võtma looduslikke toidulisandeid.

Looduslikud oomega-3 allikad

Looduses on palju asendamatute rasvhapete allikaid. Omega-3 sisaldavad nii loomsed saadused kui ka taimne toit:

  • Rasvane mere- ja jõekala, mereannid – lõhe, forell, karbid ja austrid. Kalaõli sisaldab kahte tüüpi oomega-3 rasvhappeid: DHA-d ja EPA-d. 
  • Kreeka pähklid on suurepärane oomega-3 rasvhapete allikas. Süües iga päev 2–3 pähklit, saate oma päevase annuse asendamatuid rasvhappeid.  
  • Chia seemned on väärtuslik supertoit, mis sisaldab oomega-3, 6 ja 9 ning seleeni ja kiudaineid. Toode on kasulik südame-veresoonkonna süsteemile, seedetraktile, nahale, juustele ja küüntele. 
  • Kanepiseemned on suurepärane oomega-3 rasvhapete, valgu, tsingi allikas ja nääre. Lisaks on see maitsev lisand salatitele, smuutidele ja täisteraputrudele.

Seemned või linaõli on tervislik ja väärtuslik toode, mis sisaldab oomega-3 ja oomega-6, olles suurepärane kalaõli asendaja veganitele. Toode parandab hormonaalset taset, toetab närvi- ja kardiovaskulaarsüsteemi tervist. Linaseemneid võib tarbida putrudena, salatite ja magustoitude maitseainetena. 

Omega-3 tursamaksast ja kalalihast 

Kuna tursamaks sisaldab suures kontsentratsioonis kalaõli, ekstraheeritakse sellest sageli oomega-3. Kunagi ammu lõpetati kalaõli loomulikul teel tünni nõrutamisega. Nüüd on keskkonnareostuse tõttu see ekstraheerimismeetod vastuvõetamatu. 

Kala tursamaksaõli peab läbima sügavpuhastuse, millega paljud tootjad kiidelda ei saa. Seetõttu soovitavad arstid valida mitme kalaliigi lihast oomega-3 või eelistada tursamaksast saadud kalaõli ainult nende tootjate poolt, kes kasutavad molekulaarse destilleerimise tehnoloogiat.

Kala. kalaliha õli - see on ohutum toode, kuna liha ei kogune maksaga võrreldes mürgiseid aineid. Toitumisspetsialistid soovitavad toodet, mis on valmistatud mitut tüüpi merekaladest. Parem on vältida röövkalaliikide kalaõli, kuna need koguvad kehasse rohkem raskmetalle. 

Omega-3 Solgar ja Now Foods: molekulaarne destilleerimine 

Now Foodsi kalamaksaõli on saadaval geelkapslites, mis sisaldavad 1000 mg ainet. See on 100% ohutu toode, kuna ettevõte on üks väheseid maailmas, mis võib uhkustada kaasaegsete molekulaarse destilleerimise tehnoloogiatega. 

Kolmekordne võimsus Omega-3, EPA ja amp; DHA, Solgar, 950 mg on Solgari kõrgeim külmaveekalade looduslike polüküllastumata oomega-3 hapete kontsentratsioon. Toidulisand toetab südame-veresoonkonna, liigeste ja naha tervist, et saaksite end kõige paremini tunda.

Omega kapslidMetsik Alaska täisspekter sisaldavad looduslikku rasva, mis on saadud looduslikust soolõhest – üks puhtaimaid oomega-3 rasvhapete allikaid kõigi ookeanikalade seas. Need pehmed geelid sisaldavad 100% puhast looduslikku Alaska lõheõli, mis on saadud säästvalt püütud lõhest.

Toetage oma keha "heade rasvade" – oomega-3 ja oomega-6 rasvhapetega, lisades Include tervislikke taimeõlisid, seemneid, pähkleid ja rasvast kala oma dieeti. Ja loomulikult täiendage oma kalaõli toidulisandite varu usaldusväärsetelt tootjatelt. Hoolitse oma siseorganite tervise, naha, juuste ja küünte ilu ja nooruse eest. 

Sisu
  • Mis on asendamatud rasvhapped Omega-3 rasvhapped: südame ja veresoonte tervis Omega-3 Omega-3 looduslikud allikad tursamaksast ja kalast Omega-3 Solgar ja Now Foods: molekulaarne destilleerimine
Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.