Kalaõli ja oomega-3: üksikasjalikult kasulikust

Kalaõli ja oomega-3: üksikasjalikult kasulikust

Rasvad: halvad või head?

Teave eelised Maailm sai kalaõli kohta teada tänu põhjaosa elanikele. Tähelepanelikud teadlased juhtisid tähelepanu tõsiasjale, et Gröönimaa eskimod põevad vähem südame-veresoonkonna haigusi. Ja olles uurinud nende elustiili ja harjumusi, leidsid nad põhjuse – nad söövad palju rasvast kala.

Tavaliselt mainitakse rasvaseid toite kontekstis, mida mitte süüa. Tegelikult on kõik keerulisem. Ja rasvu vajab keha täpselt nagu valke ja süsivesikuid. Peamine – vali need õigesti, olenevalt toitumisest ja elustiilist.

Rasvad jagunevad küllastunud ja küllastumata. Küllastunud rasvad segunevad kergesti ja ladestuvad rasvkoes ning võivad põhjustada rasvumist, ummistunud artereid ja sellest tulenevalt südame-veresoonkonna haigusi. Kuid ainult siis, kui neid on liiga palju toidus ja kehalise aktiivsuse puudumine.

Küllastumata rasvad on bioloogiliselt aktiivsed, vereringesse sattudes nad ei ühine ja läbivad kergesti artereid. Nad osalevad paljudes eluprotsessides, mis on seotud kõigi kehasüsteemidega: lihasluukonna, südame-veresoonkonna, närvisüsteemi, endokriinsüsteemiga.

Mis on küllastumata rasvad

Oluline punkt: organism ei tooda ise küllastumata rasvu ja saab neid ainult toiduga. Samas on küllastumata rasvad erinevad, erineva keemilise valemiga ja osalevad erinevates kehaprotsessides. Ja need sisalduvad erinevates toodetes, nii et saate neid õiges koguses ainult täisväärtusliku mitmekesise toiduga.

Kuulsaimad klassid küllastumata rasvad – Omega-3 ja Omega-6. Omega-3 klassi kuuluvad omakorda mitmed happed, millest organism vajab kõige enam alfalinoleenhapet, eikosapentaeenhapet (EPA) ja dokosaheksaeenhapet (DHA). Omega-6 leidub taimeõlides, mida tavalises toidus leidub suurtes kogustes. Ja Omega-3 toodetes, mida sageli vajalikus koguses ei piisa. Populaarsed oomega-3 allikad – linaseemneõli ja chia seemned, kuid toitumisspetsialistid ütlevad, et kalaõli – eelistatuim allikas, kuna selles sisalduvad happed omastuvad organismis kõige paremini.

Для чего нужно принимать Омега-3

Kardiovaskulaarsüsteem: EPA happed ja DHA alandab vere lipiidide taset, on põletikuvastase toimega, vähendab stressist tingitud veresoonte seinte kahjustusi hormoonid, vähendavad vere viskoossust, vähendavad trombide tekkeriski, alandavad vererõhku, vähendavad koronaarhaiguse ja müokardiinfarkti riski.

 

Aju: oomega-3 puudumine viib aju varajase vananemiseni ja vähenemiseni intellektuaalsetes võimetes. Uuringud on näidanud, et oomega-3 puudumine seletab paljusid psüühikahäirete juhtumeid, aga ka selliseid probleeme nagu depressioon, mälu- ja intelligentsushäired, skisofreenia, varajane vanadus, Alzheimeri tõbi, degeneratiivsed närvihaigused, hulgiskleroos, nägemiskahjustus jne. .

 

Lihas-skeleti süsteem: Omega-3 happed aktiveerivad luukoe moodustumist noores eas ja takistavad luude halvenemine vanusega, aitab säilitada kõõluste ja sidemete elastsust, parandab liigesesisese määrimise omadusi, aeglustab liigesekõhre kollageenkiudude lagunemist ning kõrvaldab põletikku ja valu liigestes.

Piisav oomega-3 tarbimine kogu elu jooksul vähendab liigesehaiguste riski 50%.

Nahk: Omega-3 happed aeglustavad inimese naha vananemist, toimides antioksüdantidena, kaitstes ultraviolettkiirguse eest, tugevdades kollageeni baasi.

 

Tänu kõigile neile omadustele kasutatakse oomega-3 rasvhappeid dieetides laialdaselt ja sporditreeningud . Need tugevdavad immuunsüsteemi, kiirendavad taastumisprotsesse, suurendavad vastupidavust stressile.

Teema Omega-3 tõstatatakse sageli vähiteemalistes aruteludes. Statistilised uuringud näitavad pöördvõrdelist korrelatsiooni oomega-3 hapete kasutamise ja eesnäärme-, rinna- ja käärsoolevähi esinemissageduse vahel. See on tingitud asjaolust, et oomega-3 happed kõrvaldavad paljud tegurid, mis võivad kaasa aidata kasvajate arengule. Võib öelda, et krooniline küllastumata oomega-3 rasvhapete puudus toidus suurendab vähiriski.

 

Sisu
  • Rasvad: halvad või head?
  • Mis on küllastumata rasvad
  • Для чего нужно принимать Омега-3
Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.