Facebook Pixel

Kofeiin raseduse ajal: kui ohutu see on?

Kofeiin raseduse ajal: kui ohutu see on?

Kas see on ohutu?

Paljude inimeste jaoks avaldab kofeiin kasulikku mõju energiatasemele, keskendumisele ja isegi migreeni korral. Lisaks , on mõned kofeiini sisaldavad joogid tervisele kasulikud.

Kuid pidage meeles, et kofeiin võib põhjustada negatiivseid kõrvalmõjusid ja kujutada endast ohtu raseduse ajal.

Võimalikud eelised

On näidatud, et kofeiin parandab energiataset ja keskendumist.

Uuringud näitavad, et kofeiin stimuleerib aju ja kesknärvisüsteemi funktsioone, mis võib suurendada vaimset erksust.

Kofeiin võib olla efektiivne peavalude ravis, kui seda kombineerida valuvaigistitega. Mõned kofeiini sisaldavad joogid sisaldavad antioksüdante, kasulikke ühendeid, mis võivad kaitsta teie rakke kahjustuste eest, vähendada põletikku ja ennetada kroonilisi haigusi.

Roheline tee  on rikkad antioksüdantide poolest, kuid ka teised teed ja kohv sisaldavad märkimisväärses koguses.

Kofeiinil on palju potentsiaalseid eeliseid, kuid on muret, et see võib olla raseduse ajal kahjulik.>

Rasedad naised metaboliseeruvad kofeiini palju aeglasemalt. Tegelikult võib kofeiini organismist eemaldamiseks kuluda 1,5–3,5 korda kauem.  Kofeiin läbib ka platsentat ja siseneb lapse vereringesse, tekitades muret, et see võib mõjutada loote tervist.

Ameerika sünnitusarstide ja günekoloogide kolledž (ACOG) väidab, et mõõdukas kofeiini kogus – alla 200 mg päevas – ei ole seotud raseduse katkemise või enneaegse sünnituse suurenenud riskiga.

Uuringud näitavad siiski, et üle 200 mg päevas tarbimine võib suurendab raseduse katkemise riski.

Lisaks näitavad mõned tõendid, et isegi vähene kofeiini tarbimine võib põhjustada loote sünnikaalu vähenemist. Näiteks ühes uuringus leiti, et madal kofeiini tarbimine 50–149 mg ööpäevas tarbimist raseduse ajal seostati 13% suurenenud madala sünnikaalu riskiga.

Siiski on vaja rohkem uurida.  Raseduse ajal kofeiini tarbimisest tingitud raseduse katkemise, madala sünnikaalu ja muude kahjulike mõjude oht jääb suures osas ebaselgeks.

Teised kofeiini negatiivsed kõrvalmõjud: kõrge vererõhk, südametegevuse tõus. määr, suurenenud ärevus, pearinglus, rahutus, kõhuvalu ja kõhulahtisus.

  Kokkuvõte:

Kofeiin võib tõsta energiataset, parandada keskendumisvõimet ja leevendada peavalu. Siiski võib see kujutada endast riske raseduse ajal: raseduse katkemise ja madala sünnikaalu oht, kui seda tarbitakse suurtes kogustes kogused.

Soovitused raseduse ajal

ACOG soovitab piirata kofeiini tarbimist kuni 200 mg-ni, kui olete rase või proovite rasestuda.

Sõltuvalt kohvi või tee tüübist ja valmistusviisist võrdub see ligikaudu 1-2 tassi (240-580 ml) kohviga või ligikaudu 2–4 tassi (240–960 ml) keedetud teed päevas.

Toitumis- ja dieediakadeemia soovitab raseduse ajal energiajooke täielikult vältida.

Lisaks kofeiinile sisaldavad energiajoogid tavaliselt suures koguses lisatud suhkruid või kunstlikke magusaineid, mis ei anna toiteväärtust.

Need sisaldavad ka erinevaid ürte. nagu ženšenn , mis ei ole rasedatele ohutud. Teisi energiajookides kasutatavaid ürte ei ole raseduse ajal ohutuse osas piisavalt uuritud.

Lisaks peaksite vältima . mõned taimeteed raseduse ajal, sh sigurijuur, lagritsajuur või lambaläätse.

Järgmised taimeteed on raseduse ajal ohutuks osutunud: ingverijuur, piparmündileht, punaste lehtedega vaarikad. (piirata tarbimist 1 tassiga päevas esimesel trimestril), sidrunmelissi.

Nagu ka taimsete ravimite puhul, on soovitatav enne raseduse ajal taimeteede joomist arstiga nõu pidada.

Selle asemel kaaluge kofeiinivaba jooke, nagu vesi, ohutud kofeiinivabad teed.

Kofeiinisisaldus populaarsetes jookides

Kohv, tee, karastusjoogid, energiajoogid ja muud sisaldavad erinevas koguses kofeiini.

Siin on kofeiinisisalduse loend mõnedes levinud jookides:

  • Kohv:  60–200 mg 8 untsi (240 ml) kohta
  • Espresso: 30–50 mg 30 ml (1 untsi) kohta
  • Mate: 65–130 mg 8 untsi (240 ml) kohta
  • Energiajoogid: 50–160 mg 8 untsi (240 ml) kohta. /span>
  • Keedetud tee:  20–120 mg 8 untsi (240 ml) kohta
  • Karastusjoogid: 30–60 mg 12 untsi (355 ml) portsjoni kohta
  • Kakaojook: 3–32 mg 8 untsi (240 ml) portsjoni kohta
  • Šokolaadipiim: 2–7 mg 8 untsi kohta ( 240 ml) portsjon
  • Kofeiinivaba kohv: 2–4 mg 8 untsi (240 ml) kohta

Pange tähele, et teatud toodetes leidub ka kofeiini. Näiteks šokolaad võib sisaldada 1–35 mg kofeiini 28 grammi kohta. Reeglina on tumeda šokolaadi kontsentratsioon suurem.

Mõned ravimid, näiteks valuvaigistid, võivad sisaldada kofeiini ja seda lisatakse sageli toidulisanditele, nagu dieedi tabletid ja treeningeelsed segud.

Pöörduge kindlasti oma arsti poole, kui olete mures kofeiini koguse pärast oma dieedis.

Kofeiini kogus kohvis, tees, karastusjookides, energiajookides ja muudes joogid on erinevad . Toiduained nagu šokolaad, mõned ravimid ja mitmesugused toidulisandid sisaldavad sageli kofeiini.

Kokkuvõte:

B Raseduse ajal piirake kofeiini tarbimist 200 mg-ni päevas ja vältige täielikult energiajooke. Mõned taimeteed võivad olla joomiseks ohutud, kuid alati on parem konsulteerida oma arstiga.

Postitas Makayloy Meixner 20. novembril 2018.

 Pinterestis

Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.