Facebook Pixel

Vitamiinide mõju inimeste tervisele

Vitamiinide mõju inimeste tervisele

 

Vitamiinid on orgaanilised ühendid, mis on vajalikud organismi normaalseks toimimiseks. Keha ise vitamiine ei tooda, seega tuleb neid toiduga varustada. Vitamiinid jagunevad vesilahustuvateks ja rasvlahustuvateks vitamiinideks. Vees lahustuvad vitamiinid ei kogune inimkehasse, vaid need erituvad uriiniga. Rasvlahustuvad vitamiinid ladestuvad omakorda maksas ja rasvkoes.

Tervislik eluviis

Praegu pannakse suurt rõhku tervislikule eluviisile. Spetsialistid, toitumisspetsialistid ja arstid kutsuvad üles kasutama tervise- ja välitegevuste jaoks dieeti. See, mida me sööme, mõjutab meie välimust ja tervist. Õige toitumine on suurepärane ennetus ja kaitseb nii haiguste kui ka erinevate ebameeldivate ilmingute eest.


Vitamiinid jagunevad rasvlahustuvateks ja veeslahustuvateks. Rasvlahustuvad vitamiinid on A-vitamiin, D-vitamiin, E-vitamiin, K-vitamiin. Veeslahustuvad vitamiinid on B-vitamiinid.


A-vitamiin
Ennetab vananemist, mõjutab naha, küünte ja juuste väljanägemist, tugevdab suu, kurgu ja nina limaskesti, tapab vabu radikaale, stimuleerib luude ja hammaste kasvu. A-vitamiini puudus avaldub naha kuivuse, rabedate juuste, lööbe, küüneprobleemide, isupuuduse, kehva tervise ja pideva väsimusena. A-vitamiini liig sisaldab eelkõige: peavalu, iiveldust ja halb enesetunne, igemete veritsemine, naha kollasus, juuste väljalangemine, depressioon, sügelus.

B-vitamiinid
B1-vitamiin on teine tiamiin. Mõjutab südame, närvi- ja seedesüsteemi nõuetekohast toimimist. B2-vitamiin osaleb kokkutõmbumis- ja oksüdatsiooniprotsessis ning avaldab soodsat mõju nägemisele. B3-vitamiin mõjutab seedesüsteemi ja närvisüsteemi talitlust, reguleerib kolesterooli taset organismis, tagab normaalse une. Vitamiin B4 on vajalik aju, närvisüsteemi nõuetekohaseks toimimiseks, hävitab vabu radikaale. Vitamiin B5 moodustab valke ja rasvu. B6-vitamiin tugevdab immuunsüsteemi, säästab energiat. B7-vitamiin lagundab rasvu, aminohappeid ja süsivesikuid, osaleb glükoosi metabolismis, osaleb hemoglobiini tootmises. B8-vitamiin kannab närviimpulsse, takistab rasvade ladestumist maksas. Vitamiin B9 (muidu vitamiin B11, foolhape) on eriti soovitatav naistele raseduse ajal – reguleerib ainevahetusprotsesse, võimaldab salvestada rakkude geneetilist koodi. Vitamiin B10 on osa foolhappest ja aitab seda toota, lagundab valke, tagab terve ja hea nahaseisundi. Vitamiin B17 aitab ravida vähki.

C-vitamiin
C-vitamiin osaleb rakuhingamises, osaleb rasvade ja valkude arengus, soodustab raua imendumist, mangaan, vähendab vase toksilisust, vanaadium, koobalt, elavhõbe. C-vitamiin aitab luua immuunkeha, tapab vabu radikaale, aitab külmetushaiguste korral, kiirendab haavade paranemist.

D-vitamiin
D-vitamiin soodustab kaltsiumi ja fosfori imendumist. Tänu temale on võimalik luustiku areng ja luu mineralisatsioon. D-vitamiin parandab hammaste seisundit, mõjutab luuüdi rakke, närvisüsteemi, reguleerib insuliini sekretsiooni.

Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.