Liigesevigastused – riskipiirkonnad, ennetamine ja ravi

Liigeste ja sidemete vigastused: tüübid ja riskipiirkonnad

Kõige sagedamini on kahjustatud põlve- ja küünarliigesed, vähemal määral pahkluu-, randme- ja puusaliigesed.

Küünarliigeste valud on tüüpilised jõuspordialadele: igasugune jõutreening, mis paneb rõhku käte lihastele, võib põhjustada küünarnukkide probleeme. Küünarliigestele on kõige ohtlikumad prantsuskeelsed pressid ja sügavad surumised ebaühtlastel kangidel raskustega, samuti üksikud harjutused biitsepsile ja triitsepsile.

Põlveliiges – haavatav koht aktiivsete spordialade austajatele: jalgpall, suusatamine, tennis, maadlus, võimlemine jne. Need on seotud nihestuste, verevalumite ja sidemete kahjustuste ohuga.

Põlve sidemed võivad vigastada liigese liigutamisel mööda ebaloomulikku trajektoori. Ebamugav liigutus võib viia põlve välissidemete osalise või täieliku rebenemiseni, mille järel liiges hakkab painduma mitte ainult edasi-tagasi, vaid ka paremale ja vasakule.

Põlve sidemete vigastus – see on tõsine asi, sest selle tõttu pandi puhkama tohutu hulga sportlaste karjäär. jooksjad – liigesekõhre kahjustus. See tekib mehaanilise kulumise tõttu pideva monotoonse ülekoormuse tõttu (jooksmine, jalgrattasõit) või liigse vertikaalse koormuse tõttu (raskuste tõstmine, kulturism). Kahjustatud kõhre iseloomulik tunnus – хруст при движениях.

Vigastuste ennetamine

Kui liiges on vigastatud üks kord suurendab see riski teda uuesti vigastada. See ei tähenda, et peate spordist täielikult loobuma. Kuid see tähendab, et peate ohutusele suhtuma vastutustundlikumalt. Vigastuste vältimine on lihtsam kui ravimine.

1.       Järgige harjutuste tehnikat. Kui teil endal pole veel piisavalt kogemusi õige tehnika juhtimiseks, on parem harjutada kvalifitseeritud juhendaja järelevalve all.

2.   ;     Sõtku põhjalikult. Soojendus suurendab verevoolu lihastes, suurendab kõõluste venitatavust ja valmistab need hästi koormuseks ette.

3.       Kasutage ortoose – sidemed, mis fikseerivad liigese. Need takistavad liigendi liikumist mööda ebaloomulikku trajektoori ning jaotavad ka koormuse ohutult ümber.

4.        Otsige valikuid. Kui mõni harjutus tekitab soorituse ajal ebamugavust, proovige nende variatsioone või alternatiivset koormust.

5.       ;  Jookse varvastel. See on põlvedele vähem traumeeriv kui jooksmine, kui maandutakse kannale ja jalale.

6.    ;    Võtke liigeste tugevdamiseks mineraal- ja vitamiinikomplekse.

 

Ravimid liigeste tugevdamiseks

Haikõhr – looduslik vahend liigeste tugevdamiseks. Seda kasutatakse

liigeste ja lülisambahaiguste (osteoartroos, osteokondroos jne) ennetamiseks; sidemete tugevdamine (ka erinevatel spordialadel); pikaajalise valu sündroomi kõrvaldamine.

 

glükoosamiin ja MSM – parim valem liigeste tugevdamiseks ja tervendamiseks ning kõhre taastamiseks. Ravim mitte ainult ei leevenda valusaid sümptomeid, vaid suurendab ka liigeste liikuvust. Samuti alandab see vere kolesteroolitaset, parandab vereringet.

 

Bosvelia– põletikuvastase toimega ravimtaim. Seda soovitatakse kasutada liigeste põletikuliste protsesside raviks ja ennetamiseks koos luu- ja lihaskonna vigastustega. Ravim tugevdab ja taastab ka veresoonte seinu, parandab kapillaaride vereringet, kiirendab kahjustatud kudede taastumist, kõrvaldab turse.

 

Sisu
  • Liigeste ja sidemete vigastused: tüübid ja riskipiirkonnad
  • Vigastuste ennetamine
  • Ravimid liigeste tugevdamiseks
Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.