Facebook Pixel

Puhas toitumine: tee tervisele või risk?

Puhas toitumine: tee tervisele või risk?

Ketogeenne dieet, toortoidudieet, veganlus – tänapäeval on palju erinevaid toitumistüüpe, mida sageli propageerivad kuulsused ja avaliku elu tegelased. Üks uusimaid trende on puhas söömine, mida eelistavad sellised kuulsused nagu Gwyneth Paltrow ja Halle Berry. Mõlemad näitlejannad on oma tervise ja elustiili pärast innukad ning väidavad, et puhas toitumine on nende nooruse, energia ja ilu saladus. Mis on puhas söömine? Kuidas saab selline dieet kasulik ja ohtlik olla? Lugege edasi!  

Puhas toitumine: toitumine või elustiil?  

Puhta toitumise põhimõte jõudis meieni läänest mitte nii kaua aega tagasi, kuid on juba kogunud populaarsust üle maailma. Eriti armastavad seda tüdrukud, kes soovivad olla terve sära ja olla alati saledad. Puhta toitumise aluseks on minimaalselt töödeldud ja puhastatud looduslikud tooted, toortoit ja täistoidud. See tähendab, et teie toit peaks sisaldama palju köögivilju, puuvilju, täistera teraviljatooteid, taimeõlisid, fermenteeritud piimatooteid ilma suhkru, värvainete ja muude säilitusaineteta. Ja kui liha, siis ainult lahja ja talu.

Puhta toitumise juures on kõige olulisem kiirtoidu tagasilükkamine, töödeldud toidu piiratud tarbimine, samuti kõrge säilitusainete sisaldusega toidud. Muidugi on vähesed inimesed valmis 100% järgima täiesti puhast dieeti. Kuid peamine on siin hoida tasakaalu. Innukamad puhta toitumise järgijad keelduvad täielikult piimast ja hapupiimatoodetest, gluteenist ja pagaritoodetest või tekib hiline kaltsiumi- ja rauapuudus, beriberi ja osteoporoos. Näiteks leidis Ühendkuningriigis The National Osteoporosis Society , et 20% alla 25-aastastest noortest vähendavad järsult piimatooteid oma dieedist või jätavad need välja, mis mõjutab peagi luude ja luude seisundit. hambad. Seetõttu on oluline lisada kaltsium, vitamiinid ja toidulisandid.

Suhkruvaba ja krõpsud: tervislikud toidud

Kui soovid puhta toitumise põhimõtetest kinni pidada, söö värvilisi värskeid köögi- ja puuvilju. Nendes toitudes leiduvad kiudained on kasulikud soolestiku tervislikule toimimisele. Puu- ja köögiviljarikas dieet aitab vähendada ka mitmete krooniliste haiguste, nagu hüpertensioon, 2. tüüpi diabeet, ülekaalulisus ja südamehaigused, riski.

Täisteratoodetest valmistatud pudrud, salatid ja supid on puhta toitumise aluseks. Tatar ja kaerahelbed, kaer, riis, kinoa sisaldavad vitamiinide, mineraalide ja antioksüdantide ladu, mis toetavad seedekulgla, veresoonte, südame ja kogu organismi tervist tervikuna. Ja saia asemel eelista täisteratooteid või näkileibu.

Teine puhta toitumise kuldreegel on suhkru tarbimise piiramine. VastavaltAmerican Heart Associationile ei tohiks naised ületada 6 teelusikatäit suhkrut päevas ja mehed 9. Kuid koos selle statistikaga on paljud toitumisspetsialistid ja arstid. Suhkur on soovitatav asendada mee, magusate puuviljade ja kuivatatud puuviljadega. Kui jätate välja karastusjoogid, küpsetised ja magusad kohvijoogid, muudate oma dieedi puhtamaks ja ohutumaks. Samuti on oluline pöörata tähelepanu kõrge suhkrusisaldusega toodete koostisele – poejogurtid, ketšupid, kastmed, teraviljapõhised hommikuhelbed.

5 "ei" puhast toitumist

Vaatame "musta" nimekirja toiduainetest, mis ei värvi puhast söömist. Tuntud Briti toitumisteadlane Katherine Collins annab järgmised soovitused:

  • Vältige külmutatud valmistoite, nagu lasanje, pitsa, pelmeenid ja lihapallid .
  • Ärge ostke töödeldud toiduaineid, mis on töötlemise käigus kaotanud oma kasulikud omadused. Näiteks hapukurgi asemel ostke värsket.
  • Kõpsud, snäkid, magusad karastusjoogid, kommid, rasvased koogid, burgerid ja mis tahes muu kiirtoit on puhta toitumise põhimõtete vastu. Proovige neid kasutada nii vähe kui võimalik.
  • Püüdke mitte osta valmistooteid, mida saate ise valmistada. See kehtib eriti kastmete ja kastmete kohta. Majoneesi, kaubanduslike kastmete ja ketšupite asemel kasutage oliiviõli, sidrunimahla, balsamico või õunasiidri äädikat.

Head lugejad , nagu näete Puhas toitumine ei ole ainult tervislik toitumine, vaid elustiil. Et seda tüüpi dieedist maksimaalselt kasu saada, on oluline osta naturaalseid värskeid toiduaineid, süüa valgu- ja vitamiinirikkaid toite ning säilitada toidulisandite abil toitainete tasakaal organismis. Ja hea tuju nimel pole patt end vahel millegi maitsvaga kostitada!   

Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.