101 tatra toitumisalast fakti ja kasu tervisele

101 tatra toitumisalast fakti ja kasu tervisele

Selles artiklis kirjeldatakse kõike, mida peate tatra kohta teadma.

Toitained

Valgud, mineraalid, vitamiinid, süsivesikud on tatra põhiline toidukomponent. Tatra toiteväärtus on palju kõrgem kui paljudel teistel teraviljadel. 100 g toortatart sisaldab 343 g kaloreid, 10% vett, 13,3 g valku, 71,5 g süsivesikuid, 10 g kiudaineid, 3,4 rasva.

Kuid põhimõtteliselt koosneb tatar süsivesikuid, mida on umbes 20% keedetud kujul. Need on tärklise kujul, mis on taimedes süsivesikute peamine säilitusvorm. Tatra glükeemiline indeks on madal, mis näitab, kui kiiresti tõstab toit pärast sööki veresuhkru taset. Nii et tatar ei luba veresuhkru tasemes suuri hüppeid. Mõned tatras sisalduvad lahustuvad süsivesikud, nagu fagopüritool ja D-kiroinositool, aitavad pärast sööki veresuhkrut alandada. Tatar sisaldab suures koguses kiudaineid, mida organism ei suuda kiiresti seedida. Kiudained, mida leidub peamiselt kestas, katavad nukleoolid, mis annavad ainulaadse maitse ja on kääritatud soolebakterite poolt. Need kasulikud bakterid toodavad lühikese ahelaga rasvhappeid, nagu butüraat.

Butüraat ja teised bakterid toidavad käärsoole rakke, parandades soolestiku tervist ja vähendades soolestiku vähi riski. .

Tatar sisaldab vähesel määral valku.

Kaalu järgi on valku 3,4% keedetud tatrast. Tänu tasakaalustatud aminohapete profiilile on tatravalk kõrge kvaliteediga. Eriti rikas aminohapete – lüsiini ja arginiini poolest. Nende valkude seeduvus on aga suhteliselt madal tänu antitoitainetele nagu proteaasi inhibiitorid ja tanniinid.

Nagu teised pseudoteraviljad, ei sisalda tatar gluteeni ja sobib seetõttu inimestele, kellel on gluteenitalumatus.

Tatar on rikas kasulike makro- ja mikroelementide poolest. Siiski ei ole see eriti vitamiinirikas.

Tatras sisalduvad kõige levinumad mineraalid on:

mangaan, mida leidub täisteratooted ja oluline normaalseks ainevahetuseks, kasvuks, arenguks ja keha kaitsmiseks oksüdatiivse stressi mõjude eest.

Vask, mida sageli toidus napib, on oluline mikroelement. südametervis, kui seda tarbida väikestes kogustes.

Magneesium vähendab mitmesuguste krooniliste haiguste, nagu 2. tüüpi diabeet ja südamehaigused, riski.

Raud on oluline mineraal, mis on vajalik aneemia korral ja mille puudusel satub vereringesse ebapiisav hapnik.

Fosfor, mineraal, mis mängib olulist rolli kehakudede kasvu ja säilimist.

Võrreldes teiste teraviljadega imenduvad keedetud tatras sisalduvad mineraalid eriti hästi. Selle põhjuseks on asjaolu, et tatras on suhteliselt vähe fütiinhapet, mis on tavaline mineraalide imendumise inhibiitor, mida leidub rohkesti ka teistes terades ja seemnetes.

Samas on veinitatras normaalsest kõrgem antioksüdantide sisaldus.

Rutiin, peamine antioksüdant polüfenool tatras, vähendab vähiriski ning vähendab põletikku, vererõhku ja parandab vere lipiidide profiili. span>

Kvertsetiin on paljudes taimsetes toitudes leiduv antioksüdant, mis vähendab vähi ja südamehaiguste riski.

Vitexin sisaldab mitmeid kasu tervisele. Liigne tarbimine võib aga kaasa aidata kilpnäärme suurenemisele.

Kiroinositool on ainulaadne lahustuvate süsivesikute tüüp, mis alandab veresuhkrut ja aitab ravida diabeeti. Tatar on selle kasuliku ühendi rikkaim toiduallikas.

Kasu tervisele.

Tatral on muu hulgas mitmeid eeliseid. teraviljad, kuna see võib normaliseerida veresuhkru taset ja ennetada II tüüpi diabeeti. Arvatakse, et see toime on tingitud ainulaadsest ühendist D-kiro-inositoolist. Uuringud näitavad, et see lahustuv süsivesik muudab rakud tundlikumaks insuliini suhtes – hormooni, mis paneb rakud verest suhkrut imama. Lisaks pärsivad mõned tatra komponendid lauasuhkru seedimist. Üldiselt muudavad need omadused tatrapudru tervislikuks valikuks II tüüpi diabeediga inimestele või neile, kes soovivad parandada oma veresuhkru tasakaalu.

Tatar soodustab südame ja veresoonte tervist, kuna sellel on palju kasulikke ühendeid nagu rutiin, magneesium, vask, kiudained ja valgud. Teraviljadest ja pseudoteraviljadest on teraviljad rikkaim rutiini ja antioksüdantsete omadustega ainete allikas.

Rutiin vähendab südamehaiguste riski, hoiab ära verehüüvete teket ning vähendab põletikku ja normaliseerib vererõhku. . Samuti on leitud, et tatar parandab vere lipiidide profiili ja parandab ainevahetushäireid.

Mõnede inimeste allergiliste reaktsioonide kõrval ei ole tatral mõõdukal toiduga tarbimisel teadaolevaid kõrvaltoimeid.

Tatraallergia tekib kõige sagedamini neil, kes tarbivad tatart sageli ja suurtes kogustes. Sümptomid võivad varieeruda nahalööbest, tursest, seedehäiretest kuni allergilise šokini.

Järeldus

Tatar on pseudoteravili, teatud tüüpi teravilja, mis ei sisalda gluteeni.

See on hea kiudainete allikas ning rikas mineraalide ja mitmesuguste taimsete ühendite, eriti rutiini poolest.

Eriline väärtus veresuhkru kontrolli ja südame-veresoonkonna tervise parandamisel.

Autor Atli Arnarson, PhD, 10. mai 2019

Vastutusest keeldumine

See ajaveeb ei ole mõeldud diagnoosi, ravi ega meditsiinilise nõustamise pakkumiseks. Selle ajaveebi teave on esitatud ainult informatiivsel eesmärgil. Konsulteerige oma arstiga kõigi meditsiiniliste ja tervisega seotud diagnooside ja ravi osas. Selles ajaveebis sisalduvat teavet ei tohiks pidada arstiga konsulteerimise asendajaks. Selle ajaveebi artiklites konkreetsete toodete kohta esitatud väiteid ei toetata haiguste raviks, diagnoosimiseks ega ennetamiseks.

Kas teile meeldis see postitus?
0
0
Artikli kommentaarid
Arvustused puuduvad
Lisage oma arvustus

Tagasiside kuvatakse pärast modereerimist.